آناهيتاي مامان و بابا

روز جهاني كودك

1392/7/16 14:21
نویسنده : مامان زينب
758 بازدید
اشتراک گذاری

امروز روز توئه. تو كودك من. دخترك من، اين روز براي همه مابزرگترها لازمه تا حقوق شما كودكان رو مرور كنيم. حقوقي كه طي يك پيمان نامه جهاني شده و شامل تعداد زيادي مورد هست. شايد دليل اينكه من و بابايي بعد از ۶سال بچه دار شديم هم همين بود. ميدوني ما اعتقاد داشتيم موجودي كه به اين دنيا پا ميزاره حق بهترين زندگي و امكانات و رو داره. تا به اين نتيجه رسيديم كه ما مي تونيم حالا ديگه يه بچه داشته باشيم تا امكاناتي كه حق يه كودكه رو براش فراهم كنيم ۶سال طول كشيد. طي دوران بارداريم بهترين تغذيه رو داشتم. بابايي كتاب مي خريد و من مي خوندم تا ببينم چي واست خوبه و چي برات مضره. دخترم، من براي رشد سالم تو توي بدنم تمام تلاشم رو كردم و حالا كه در زندگيم هستي تمام تلاشم رو مي كنم تا به هر چي كه خودت مي خواي برسي. حتي به خودمون هم اجازه نداديم گوش هايت رو سوراخ كنيم و به اونا گوشواره آويزون كنيم چون اين بدن متعلق به توئه و اين تصميم توئه كه گوشت سوراخ بشه يا نه؟ ما تلاش مي كنيم كه شرایط مناسب رو واسه شکوفایی توانایی ها و رشد جسمی، ذهنی، معنوی ، اخلاقی و اجتماعی تو فراهم كنيم. تو حق داري چيزايي كه مهمه رو بیاموزي. این که استعدادهای تو رشد پيدا كنه و تو مورد تشویق قرار بگیري خيلي مهمه. اون وقت تو توانایی های لازم رو واسه یک زندگی مسئولانه بدست خواهي آورد. تو حق داري توي خونه عقاید خودت رو آزادانه بیان کني و توي تصميم گيري ها در كنار پدر و مادرت باشي و مطمئن باش هميشه به نظراتت احترام مي گذاريم كودك من. دوست داريم و اين روز هزاران بار مباركت باشه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)