آناهيتاي مامان و بابا

اين روزها....

1393/12/5 14:52
نویسنده : مامان زينب
799 بازدید
اشتراک گذاری

امتيازدهي براي كارهاي خوبي كه انجام ميدي و كم كردن از امتيازهات بخاطر كارهايي كه نبايد انجام بدي و انجام ميدي باعث شده راحت به هر چيزي كه دوست داري نرسي و بفهمي كه براي بدست آوردن چيزايي كه آرزو داري بايد زحمت بكشي. تنها چيزي كه براش امتيازي قائل نيستيم و راحت به دستش مياري سي دي هست. سي دي هاي جديدي كه شامل اتواع مجموعه هاي دورا، توت فرنگي كوچولو، مهندس هاي كوچولو، ديگو، دكتر مگي و ... ميشه و تو با تمام شخصيت هاشون به خوبي آشنايي داري. اين سيستم امتياز دهي باعث شده نظمت توي كارهات بيشتر بشه. اينكه تو شب ها ساعت 9 مي خوابي و اگه بعد از 9 بشه بجاي دو تا داستان قبل از خواب يكي نصيبت ميشه. اينكه اگه صبح خودت پاشي و آماده شي براي مهد كودك يك امتياز نصيبت ميشه و بعد از گرفت ده تا امتياز جايزه داري. لذت بخش ترين لحظش وقتيه كه تو ده تا امتياز و گرفتي و قراره كه جايزت و بگيري. باورت ميشه منم هيجان دارم دختركم. اميدوارم تمام زندگيت سرشار از بدست آورد جوايزي باشه كه بخاطر زحمتات به دست آوردي نفسك.


توي كلاس ژيمناستيك و باله ات حسابي پيشرفت كردي. علاوه بر اينكه حركاتت و با تمركز و دقت بيشتري انجام ميدي چيزي كه من و بيشتر خوشحال كرده اينه كه كلاست و جدي گرفتي. ديگه توي كلاست صحبت نمي كني و با دقت به حرفاي مربيت گوش ميدي و من خوشحالم كه تو ورزش و از اين سن شروع كردي عزيزكم. دوست دارم و هميشه تن سالم برات آرزو دارم. توي كلاس زبانت هم خيلي پيشرفت داشتي و كلي شعر زبان برام مي خوني. دلم مي خواد بهت بگم كه من عاشق صداي قشنگتم. صدات و دوست دارم و خيلي وقتا به گوشي خاله مهد كوكت زنگ ميزنم تا بشنوم صداي دوست داشتنيت و.


اين روزها گوشت مثل يه رادار مي چرخه تا ببيني كه كي چي مي گه تا بهش تذكر بدي. ما هم بعضي وقتا سوتي ميديم اساسي و تو سريع هر جايي كه باشي عكس العمل نشون ميدي كه " حرف بد حرف بد" ما هم با كلي معذرت خواهي عرق شرم از وجودمون مي باره. شرمنده دخملي.خطا


اين روزا تقويم خونه ما شدي. كافيه يادمون بره امروز چند شنبه هست و چه تاريخيه و چه ماهيه و چه فصليه. همين كه از كسي مي پرسيم توي نازنين طوطي وار جواب ميدي. اين و مديون آموزش هاي مهدكودكت هستيم عزيزكم. دست خاله هاي مهربونت بي درد.


 اين روزها من و تو با هم كيك و ژله درست مي كنيم. مدت ها بود كه من دست به اين كارها نزده بودم ولي به خاطر وجود پربركت تو باز هم بخش شيرين آشپزخونمون افتتاح شد و تو بادستاي كوچولوي نازت حسابي كمك ميدي. هر چي كه درست كنيم تو فقط مي خواي كيكي كه نوش جان مي كني ساده ساده باشه و من هم هميشه كنار كيك هايي كه درست مي كنم يه ساده واسه توي نازنين مي پزم.بوس


اين روزها يكي از آرزوهات داشتن يه كره جغرافيايي خيلي خيلي بزرگه و ما به اين شرط قراره برات بخريمش كه تو پايتخت كشورهاي مهم و ياد بگيري. هر روز با هم مرورشون مي كنيم و تو بخوبي از پسشون براومدي. اين تمرين باعث شده تو بفهمي كه مردم هر كشوري لهجه و زبان و رنگ پوستشون با هم متفاوته و دوست داري بدوني كه پايتخت كشورهايي كه شخصيت هاي كارتونيت داخلشون نقش دارن كجاست. محبت

پسندها (1)

نظرات (2)

مامان الهه
5 اسفند 93 20:30
ای جونم...جونم به آناهیتای ناز من که میدونم اونم الان بی صبرانه ممتظره بهار از راه برسه و له روز تولدش نزدیک بشه.شاید واسه همین شده تقویم گویای خونه.درست مثل یسنا که الان دیگهبه دقیقه شماری رسیده ....چه کار قشنگی که برای کارای خوبش جایزه میگیره ایشالا تند تند امتیاز بگیری و تند تند بری جایزه بخری.آفرین به دختر جغرافیا دانمون که داره پایتختها رو یاد میگیره .ماهم این پروژه رو داشتیم منتها دختری علاقه زیادی از خودش,نشون نداد متأسفانه....موفق باشی گل زیبای خوشگل من
مامان زينب
پاسخ
ممنونم الهه هميشه همراهم.
مامان ساینا و سبا
11 اسفند 93 10:05
سلام دخترک شیرین زبون و مامان بی همتاش آفرین به آناهیتای باهوش که هر روز در فکر آموختن چیزای جدیده چقدر خوبه این فکر جایزه دادنتون عالیه
مامان زينب
پاسخ
ممنونم صالحه جونم. هميشه به من و آناهيتا لطف داري. ببوس گل دخترات و.