آناهيتاي مامان و بابا

كلاس خلاقيت

1392/6/6 9:19
نویسنده : مامان زينب
1,058 بازدید
اشتراک گذاری

اين مطلب رو مي بايست زودتر از اين برات ثبت كنم نازنينم. كلاس مهارت هاي زندگي خاله سمانه يك ماهي هست كه شروع شده و تو هفته اي دو روز توي اين كلاس ها شركت مي كني. شروع اين كلاس با يك نقاشي از خودتون شروع شده و يكسري بازي كه روي دقت و تمركز شما كار مي كنه: بازي بشين و پاشو كه بايد بر عكس انجام بديد و  بازي پيدا كردن يه جسم كه جابجا شده. يه بازي ريلكسيشن ويژه بچه ها انجام ميدين كه خيلي دوست داري. مربي مي گه : ژله ژله و شما خودتون رو ايستاده تكون ميدين و وقتي مي گه : بيسكوييت. اون وقت شماها خودتون رو سفت مي كنيد. ژله آب شو : بدو بدو مي كنين و خودتون رو تكون ميدين و ژله يخ شو : در همون حال بدو بدو يخ ميزنين.شكل ميوه اي كه دوست داري و غذايي كه دوست داري رو كشيدي : پرتقال (سبزش كرده بودي) و عدس پلو هم غذاي مورد علاقت بود. رنگ مورد علاقت : صورتي. جلسات بعدي در مورد ارزش ها باهاتون كار كرده خاله سمانه مهربون. اول ارزش گزاري واسه خودتون : شناخت اعضاي بدن (يكسري رو مي تونيد ببينيد و يكسري داخلي هستند) و عملكرد آن ها و مراقبت از اونا و بعد ارزش گزاري براي وسيله هاتون و بعد هم ارزش هاي اجتماعي: تشخيص كارهاي خوب و بد و تشكر و قدرداني از آدم هاي مهم زندگي. اين مسائل بوسيله بازي و نقاشي صورت مي گيره. خاله سمانه دو نكته رو بهم متذكر شد : يكي اينكه تو بي اندازه به وسيله هات تعلق خاطر داري و حتي بعد از گفتن اينكه مثلا بچه ها فلان دوستتون مداد رنگي نداره و امروز بايد با اون شريك بشيد. اينطوري بهش كمك كردين و اون و خوشحال كرديد و كمك كردن به ديگران خيلي خوبه. بازم حاضر نشدي از مداد رنگي هات به اون بدي. خاله سمانه نظرش اينه كه كمي صبر كنيم. احتمالا به خاطر اقتضاي سنته. توي اين مدت هم با قصه و بازي باهات كار بشه و ديگري اينكه حسابي بداخلاق شدي و اين رو من هم متوجه شدم. هل دادن رو متاسفانه زياد انجام ميدي و من و خاله سمانه نگرانيم كه بخاطر بعضي بچه هاي توي مهد اينطوري شده باشي كه همش براي دفاع از خودت حالت تهاجمي پيدا كرده باشي. اگر چه خاله سمانه حدس ديگرش اينه كه بخاطر اقتضاي سنته. به هر حال خوبه كه خاله سمانه هميشه دم دستمه و مي تونه در همه حال و موقعيت راهنماي من باشه و توي اين كلاس ها مي تونم تو رو بيشتر بشناسم و از خاله سمانه كمك بيشتري بگيرم. اين كلاس ها همچنان ادامه داره و من خوشحالم براي تو و خودم كه اين موقعيت عالي پيش اومده. ممنونم خاله سمانه مهربونم كه با توجه به اينكه ۴ سالم نبود ولي تو من و توي اين كلاسا پذيزفتي و به من كمك مي كني تا خوب و شاد و موفق باشم. خودم رو دوست داشته باشم و به ديگران هم احترام بزارم و براشون ارزش قائل بشم. دوستون دارم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)